Välkommen till min nya blogg!

Halloj! Wolfy är min nya, privata (Och troligen mest aktiva) blogg. Här kommer jag att skriva om mig, mitt liv och mina intressen och tankar. Jag älskar vargar (LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE...!) väldigt mycket. Jag är varg till själen och så var det med det! Jag går inte på någon sport, jag slutade på badmintonen för några veckor sen, efter att ha gått i tre år. *snyft* Men jag tröttnade i slutet, det var bara samma övningar gång på gång... Till lite roligare saker! Jag har en kanin vid namn Baloo (LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE LOVE...!) som jag älskar jättemycket. Hon fick namnet efter Baloo i Djungelboken, ett litet misstag... Vi trodde att hon var en hanne! Men eftersom vi vant oss vid namnet så gick det bara inte att döpa om henne. Jag har haft henne i ett halvår, och fick reda på det riktiga könet för bara en månad sen. Hon skulle kastreras hos vetrinären, och då märkte de det. Stackars Baloo var redan nersövd och klar för operasion! LOVE YOU BALOO!

Jag har fyra andra familjemedlemmar också: Mamma Eva, pappa Daniel och systrarna Matilda och Lovisa. Jag är äldsta barnet i familjen, sen kommer Matilda och till sist Lovisa. Jag ville helst ha en bror, men Lovisa duger! Nej, jag skojade! LOVISA ÄR BÄST! Nu är jag glad att jag fick henne och inte någon Johansson-bebis som Matilda ville att våran bror skulle heta... *fniss* Jag och mamma skulle ha föredragit Rasmus, och inte Johansson! Matilda var ju bara fem då, precis som Lovisa är nu. Själv är jag tolv år och går i sexan på Norrvikensskola. Idag berättade en av våra lärare att det varit "bråk" i sjuan. Två killar hade blivit osams och knuffat på varandra. En av deras klasskamrater hade ringt och polisanmält det. Och i lokaltidningen skrev de att det blivit "blodigt slagsmål" och att de drabbade led av sina skador. *skrattar* Lite väl överdrivet, va?!

I skolan sitter jag mest och läser på rasterna, hällre än att flamsa runt med de andra tjejerna. Jag läste ut min bok idag, på en torsdag! Jag läser alltid ut mina böcker på tordagar, när biblioteket är stängt! Så irriterande! Som tur var lånade jag två böcker förra gången jag var i bibblan, så jag har något att läsa. Jag är en riktig bokmal. Mal ner bok efter bok... Och ändå får de alltid in hela böcker... *hihi*

OK! Det där var väl allt för tillfället... Nja, jag kanske ska försklara vad videon på hemsidan föreställer - Wolf´s Rain. Det är en japansk tv-serie jag tycker om, men inte lika mycket som Ginga... Jag förklarar senare. Orkar inte skriva mer nu.

Hejdå!

//Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0