HELG!!!!!!!!!!!

JIPPIE! HELG!!!

Äntligen får man koppla av lite. Jag har som tur bara två läxor tills nästa vecka. Än så länge i alla fall... Klarade Tyska-glosorna perfekt. Vi skulle kunna räkna 0-100 och stava till tiotalen. Busenkelt! Nu sitter det som ett smäck. Jag har SO-läxa i Religion och Engelska-glosor med klassrumstema. Scissors, pen, Bleistift... Ojdå! Nu kom det in lite tyska! men ändå, strunt i det. Jag är väldigt inne i min roman just nu. Ännu har jag knappt kommit halvvägs... *suck* Sen måste jag renskriva allting... Titeln är än så länge: Den sista draken (eller The last dragon, funderar på vilket språk jag ska ta).
Nja, jag tror att jag lovade er en förklaring till vad Wolf´s Rain är, har jag rätt? Wolf´s Rain är en japansk animerad tv-serie. Den måste vara från 11 år, kanske 12, därför att den "innehåller våld". I Wolf´s Rain har inte vargar visat sig på 200 år, men nu dyker dom upp igen. De kan anta en människas skepnad och gömmer sig i städerna. Kiba (den vita vargen) letar efter blomflickan Cheza som är nyckeln till Paradiset och som har en speciell koppling till vargarna. Men även Darcia (ett blått och ett gult öga) vill dit. Han antar vargskepnad för att kunna öppna portarna, det kan bara en varg.

Karaktärer från Wolf´s Rain.

Så, har ni fått förklaringarna?
Nja, kan hända inte. Men någorlunda.
Ska sluta för idag nu. Goodbye!

//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0