Glad Alla Hjärtans Dag!!!

Glad Alla Hjärtans Dag allihopa! Hur är det idag då? Bra, hoppas jag. Alla Hjärtans Dag är en glad högtid, för mig, och för er.

Stenhjärtan

Jag tänkte snacka lite om det som jag älskar och som gör mig glad. För det första är det familjen (inklusive kanin) som gör mig glad. Härnäst kommer vargarna. Jag bara älskar vargar! Andra djur för den delen också. Hästar tycker jag mycket om, och trots att jag inte rider och inte kan rida så kan jag mycket om hästar och hästraser. Jag läser varje hästbok jag får tag i, så en ridlärare behövs inte för att fatta hur traven fungerar och hur man känner igen att en häst är halt. Kaniner kommer härnäst i min djur-älskar-lista (delat med hundar). Kanske är det min kompis kanin Stampe som väckte intresset. Om jag inte hade fått erbjudandet att ta hand om honom när Ingrid var bortrest hade jag nog aldrig börjat läsa så mycket om just kaniner. Redan när jag var fem år lånade jag mindre faktaböcker om alla husdjur som finns, på bibblan. Kaniner, marsvin, hamstrar, undulater... Men efter att jag tog hand om Stampe så läste jag nästan bara kaninböcker. Nu, när jag fyllde 12 år, tyckte mamma och pappa att jag tjatat nog. Och tack vare att jag läste om kaniner så mycket (och nu också, för den delen) så mår Baloo bara fint och hon är inte det minsta skygg (om en lite nafsig). Hon kommer alltid och ställer framtassarna på burluckan när jag kommer ner till henne. Det är så sött! Hon är en riktig tiggerska! Hon vill alltid ha godis av mig. Hon lyckas ganska bra! Det är bara att puffa lite på mig och se så där oerhört söt ut.

Hjärtan.

Hejdå och ha en toppendag!

//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0